Kamis, 19 November 2015

Punca cirit-birit dan Pemulihan Home

Punca cirit-birit dan Pemulihan Home

Cirit-birit adalah masalah yang tidak menyenangkan dan kadang-kadang memalukan. Melainkan jika ia perubatan yang berkaitan, ia biasanya tidak mengisytiharkannya niat untuk menyambar, ia hanya bermula. Terdapat banyak sebab, dan ia boleh menyerang sesiapa sahaja pada peringkat umur. Dalam sangat muda dan orang tua ia boleh menjadi satu masalah yang serius, walaupun ia biasanya tidak.

Keracunan makanan adalah salah satu sumber yang paling kerap untuk cirit-birit. Ia kadang-kadang dikelirukan dengan bug selesema, dan bertajuk selesema perut. Pencegahan adalah pertaruhan terbaik anda. Basuh semua buah-buahan dan sayur-sayuran anda dengan teliti untuk menghilangkan bakteria dan bahan kimia daripadanya. Sentiasa memasak daging dan ayam kepada sekurang-kurangnya 165 darjah dan masak sepenuhnya kuning telur.

Terdapat makanan yang boleh mencetuskan masalah ini juga. Anda mungkin pernah mendengar ungkapan "hijau epal dua langkah," dan makan epal yang belum masak boleh menjadi punca a. Makan sejumlah besar anggur dan / atau orang-orang yang unripened boleh juga boleh pertarungan. Jika anda gemar ini, ingat untuk mengambil bahagian dalam jumlah yang kecil untuk mengelakkan membelanjakan jumlah yang tidak menyenangkan masa dalam "bilik bacaan."

Mungkin ada beberapa amaran untuk anda di mana ubat-ubatan yang terlibat, walaupun anda mungkin perlu membaca bahan bacaan yang disertakan untuk mengetahui. Julap terkenal untuk meningkatkan pergerakan usus dan boleh menyebabkan cirit-birit seperti gejala. Apa yang mungkin akan mengejutkan anda adalah bahawa kedua-dua antasid dan antibiotik boleh menyebabkan masalah ini. Antasid dengan magnesium yang paling mungkin untuk berbuat demikian.

Sekarang untuk ubat-ubatan. Sebelum masuk ke khusus, terdapat beberapa perkara umum yang perlu dilakukan. Pastikan anda kekal terhidrat, kerana anda akan kehilangan satu perjanjian yang baik cecair sepanjang penyakit ini. Simpan makanan di sebelah hambar dan tidak makan jumlah makanan, kerana ia akan meletakkan tekanan ditambah pada saluran pencernaan anda. Terdapat lebih remedi kaunter untuk masalah ini, dan mereka tidak boleh mengganggu dengan kebanyakan remedi di bawah.

Epal: Anda boleh menggunakan sos epal, tetapi mengikis bahagian dalam epal mentah dan makan ia adalah lebih baik. Jangan makan epal unripened (lihat di atas) dan tidak makan sejumlah besar daripada mereka. Jika pesakit adalah bayi atau anak kecil, sedikit jus epal boleh membantu, tetapi tidak pergi ke laut kerana ia boleh membuat masalah lebih teruk.

Blackberry Tea Leaf: Asid tannic dan sifat astringen daun blackberry boleh membantu mengurangkan risiko cirit-birit dan menenangkan usus semasa episod. Ia juga mempunyai antioksidan dan menambah manfaat kesihatan kepada bru.

Licorice: Akar tumbuhan ini boleh kot perut dan usus anda, memberikan mereka peluang untuk bertenang. Pesakit kencing manis perlu menggunakan DGL, kerana yang mempunyai gula dikeluarkan. Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, berpegang kepada Marshmallow, kerana likuoris yang boleh menyebabkan ia naik.

Teh: Seperti daun blackberry, teh mengandungi tanin yang boleh membantu mengurangkan risiko dan menenangkan usus. Teh hitam adalah yang terbaik, walaupun mana-mana teh boleh membantu. Jika anda telah didiagnosis dengan gangguan bipolar, kemurungan atau tekanan darah tinggi, sama mengelakkan teh atau menggunakan bebas Kafeina, kerana kandungan kafein boleh membuat keadaan perubatan lain yang lebih teruk.

Dengan tips ini, ia adalah mungkin untuk menyelesaikan cirit-birit dalam jumlah yang agak singkat. Jika ia tidak menyelesaikan dengan cepat, pergi ke doktor kerana anda mungkin memerlukan sesuatu yang lebih kuat untuk mengatasi masalah ini. Tanya doktor anda sebelum memulakan apa-apa program tambahan baru. Pastikan anda memberikan maklumat mengenai semua keadaan perubatan anda mempunyai serta mana-mana ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda gunakan. Ini akan membantu anda mengelakkan kesan sampingan yang berbahaya dan interaksi herba / dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar