Kamis, 19 November 2015

Mewujudkan Perubatan Taman Herba Anda Sendiri

Mewujudkan Perubatan Taman Herba Anda Sendiri

Mempunyai taman perubatan sama ada di dalam atau di luar adalah satu idea yang hebat. Ia boleh menyeronokkan dan mempunyai herba khususnya di tangan dan segar akan memberi jaminan kepada anda bahawa anda sentiasa boleh menggunakannya apabila anda memerlukannya. Benih banyak disediakan di pusat taman tempatan anda dan sebaik sahaja anda memulakan taman anda sendiri, anda mempunyai bekalan yang sedia ada. Benih ini dengan mudah boleh digunakan untuk penanaman semula setiap musim. Tidak semua herba mempunyai keperluan yang sama yang tepat untuk berkembang tetapi tiga perkara yang mereka semua perlu ada adalah cahaya matahari, air, dan tanah yang kaya.

Chamomile

Chamomile adalah sebuah kilang yang sangat tahan lasak dan boleh menjadi invasif; ia cenderung untuk benih sendiri dan penyelenggaraan yang sangat rendah. Sebaik sahaja anda menanam benih pertama anda, anda akan mendapati bahawa menjaga chamomile segar semudah minum teh itu sendiri. Tumbuhan ini tidak cerewet ketika datang ke tanah tetapi ia suka matahari sehingga meletakkan ia dalam ruang matahari tinggi akan membuat ia gembira sepanjang musim. Chamomile digunakan untuk merawat sakit perut dan penyakit perut yang lain, dan ia juga boleh digunakan dalam aromaterapi. Secawan teh chamomile boleh melegakan kesakitan dan menenangkan anda dengan aroma menyenangkan manis bila-bila masa.

Arnica

Arnica adalah herba hebat yang digunakan untuk merawat sakit otot dan sakit. Ia boleh digunakan dalam memampatkan atau berendam untuk melegakan sakit otot dan kekejangan. Mempunyai bunga yang indah untuk melihat sehingga memiliki ini di taman anda pasti akan menambah warna. Arnica adalah tumbuhan yang kukuh tetapi tanah harus berpasir sedikit dan termasuk lumut gambut dan tanah liat. Tumbuhan ini kerana kelembapan di udara. Ia menikmati cuaca sejuk dan ia cenderung untuk melakukan yang lebih baik pada ketinggian yang lebih tinggi. Setelah anda mendapatkan persekitaran yang sesuai untuk tanaman ini anda pasti akan diberkati dengan kuasa yang menenangkan sepanjang tahun.

Wort St John

Herba ini adalah saka dan menikmati tanah berpasir dan cahaya matahari penuh. Ia adalah tahan kemarau jadi jika anda tinggal di kawasan yang sangat kering, ini adalah pilihan yang baik untuk menambah taman herba anda. Herba ini digunakan dalam rawatan semulajadi kebimbangan dan kemurungan pada orang tertentu. Walaupun digunakan untuk rawatan semula jadi gangguan ini, Wort St John tidak disokong oleh masyarakat perubatan sebagai rawatan rasmi.

Berkembang taman herba anda sendiri boleh menjadi sangat menyeronokkan. Jika anda ingin memulakan taman herba anda sendiri, berunding dengan pakar perubatan alternatif yang boleh memberi anda jangka turun setiap herba dan kegunaannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar