Kamis, 19 November 2015

Anda Boleh Gunakan Ulas untuk memperbaiki Kesihatan Anda, dan Hidup Lebih Sememangnya

Anda Boleh Gunakan Ulas untuk memperbaiki Kesihatan Anda, dan Hidup Lebih Sememangnya

Adakah anda tertanya-tanya apa sebenarnya yang cengkih dan apa yang ia boleh lakukan untuk anda? Cengkih adalah putik pada pokok malar hijau yang tumbuh dalam iklim tropika. Simbol maruah, itulah yang "ulas" sebenarnya bermakna. Ia adalah satu putik bunga yang belum dibuka tumbuh di atas pokok yang ada di keluarga sama seperti jambu. Pokok yang mencipta keajaiban semula jadi yang dikenali untuk keluar dari Kepulauan Maluku, juga dikenali sebagai pulau-pulau rempah.

Pulau ini terletak di Lautan Hindi. Kini mereka memupuk ia di seluruh Indonesia, Brazil, Tanzania dan beberapa tempat lain. Nama cengkih sebenarnya datang dari bentuk putik kering, dan ia datang dari clavus perkataan yang bermaksud kuku, dan inilah yang sejak semula berbentuk seperti. Dalam budaya ini, masih terdapat beberapa kepercayaan yang menarik mereka mengenai pokok-pokok. Sebagai contoh apabila seorang anak telah lahir mereka akan menanam satu, mempercayai jika pokok itu berkembang begitu juga kanak-kanak. Ini adalah beberapa cerita rakyat yang cukup sengit.

Biasanya bunga cengkih digunakan untuk memasak hari ini, tetapi ia telah dikenali untuk jangka masa yang lama tentang manfaat kesihatan yang begitu ramai. Ia boleh melakukan banyak perkara! Sebagai contoh ia boleh menyembuhkan nafas berbau. Kembali masa yang sangat lama yang lalu, orang Cina digunakan dipaksa sesiapa sahaja yang akan bercakap dengan Maharaja untuk kunyah bunga cengkih pertama supaya ketika mereka bercakap, mereka akan mempunyai nafas manis. Budaya sama juga menggunakannya sebagai afrodisiak, dan begitu juga dengan budaya lain.

Ulas mempunyai kuasa yang sangat kuasa perubatan. Mereka adalah anti-virus, anti-kulat, boleh digunakan sebagai antiseptik, dan juga anti-bakteria. Ulas mempunyai minyak Eugenio di dalamnya yang adalah apa yang menjadikan ia anestetik semula jadi. Ramai yang telah menggunakan ini dalam prosedur pergigian pada masa lalu. Menggunakan ini masih popular untuk sakit gigi. Anda boleh menggunakan minyak dari ulas secara dalaman atau topically. Minyak mempunyai sebatian di dalamnya yang membantu peredaran darah, dan ia boleh merangsang kulit apabila ia digunakan secara langsung kepadanya.

Sesetengah budaya menggunakan tumbuhan cengkih untuk merawat isu-isu sakit perut seperti senak, atau cirit-birit. Anda boleh menggunakannya untuk merawat jangkitan kulit seperti kurap atau kaki makan air. Ia mempunyai ciri-ciri anti indah kulat. Ia juga telah digunakan dalam rawatan gout.

Anda boleh menggunakan ulas untuk melindungi diri anda daripada serangga seperti nyamuk. Ia bertindak sebagai penghalau semulajadi kepada mereka sehingga 4-5 jam selepas hanya satu penggunaan. Jika anda bercadang untuk cuba cengkih untuk membantu dengan sesuatu yang anda telah berlaku, pastikan untuk memeriksa dengan doktor anda terlebih dahulu. Ia adalah lebih baik untuk membiarkan profesional yang tahu pelan tindakan anda supaya anda boleh memastikan anda melakukan sesuatu yang baik untuk anda! Ia adalah hebat untuk mahu rantai kehidupan yang sihat dan lebih semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar